4 Kasım 2010 Perşembe

Çaykur 42 Numara - Gizli Kalmış Lezzet


Çaykur bildiğiniz üzere ülkemizin en büyük çay dağıtımcısı. Ama konumuz bu değil, konumuz harika bir çay keşfedildi tarafımdan, bu çayı insanlarla paylaşmak...

Bir çay düşünün; hangi suyla demlenirse demlensin rengi koyu kırmızı olsun;
Bir çay düşünün içtiğinizde damağınızda harika bir tat bıraksın;
Bir çay düşünün, açık da olsa, demli de olsa o kıvamı ile sizi kendinizden geçirsin...

Evet böyle bir çay var... Hem de bir Türk Çay'ı kendisi, Tirebolu'da yetişiyor. Rize Çay'ı ile arasında inanılmaz bir lezzet farkı var ki (Bu cümlemden Rize Çay'ı alınmasın, zira kendisinin de müptelasıyız.) ancak deneyip içince ne demek istediğimi anlayabilirsiniz. 

Bu konu hakkında bir araştırma yaptım efendim; Tirebolu Rize'den daha fazla güneş aldığı için, çayları da farklı oluyormuş.  Güneşte daha fazla kalan çayın  tadı buruk olurmuş. Ben o burukluğa hasta oldum işte.

Bu yazıyı nasıl bitirmeli insan? Orhan Veli 
"Bir de rakı şişesinde balık olsam" demiş ya efendim; ben bunu çevirip;
Tirebolu Çayı'nda kaşık olsam, şeker olsam demek istiyorum...

Bilmem anlatabildim mi? 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder